”Vårt partnerskap med Unilever är ett bra exempel på hur ett socialt företag och ett kommersiellt företag kan gå samman till nytta för båda.”

Paula Harvey, Wonderbag Chief Marketing Officer

 

Unilever är en av världens ledande leverantör av snabbrörliga konsumentvaror med stark lokal förankring i mer än 100 länder över hela världen.

Efter tre år av mycket framgångsrika Wonderbag – Rajah kampanjer i Sydafrika forsätter styrkan i vår PR-relation att växa. Tillsammans har vi distribuerat över 500 000 Wonderbags och därigenom förbättrat villkoren i många människors liv. Men vi har inte bara påverkat människors liv, sponsringen har också lyft varumärket Rajah över alla förväntningar med en tillväxt på över 200%

 

Med siffror som dessa, är kampanjen med Wonderbag officiellt en av de mest framgångsrika som Unilever någonsin har genomfört i världen.

Jennifer Dyne, biträdande varumärkeschef på Unilever, säger att Wonderbag i hög grad förbättrar Unilevers marknadsföring. ”Våra varumärken är inte endast perfekta för att ge smak till en maträtt tillagad i Wonderbag utan bagen ger också ett verkligt mervärde till hushållen genom att spara dem tid och pengar samtidigt som den ger möjlighet att tillreda smakfull och näringsriktig mat. Att inkludera Wonderbag adderar en ny dimension till vår marknadsföring och bagarna är riktiga publikdragare.”

”Vi når konsumenter i hela landet och på grund av att de redan uppskattar och litar på Unilevers varumärken är de är mottagliga för oss genom associationen med Unilever.”

Paula Harvey, Marknadsdirektör Wonderbag